Saturday 6 December 2014

Once more Art Nouveau

I'm working on several things at the same time. As a result, nothing is finished yet and sometimes my houses stay as "work in progress" for years.
I finally managed to finish the terrace rail for the front of my Art Nouveau dollhouse. Fortunately, Jean-Claude from "Maison française 1/12" recently made a balcony for his house showing on his blog the technique he used. The final look is really good and it is relatively easy to make. I decided to go with it immediately.
Many thanks Jean-Claude !


 
Comme je commence toujours des tas de choses en même temps, le résultat est que ce n'est jamais fini. Certaines de mes maisons attendent depuis des années la touche finale. Après avoir regardé le blog de Jean-Claude, qui explique sa technique pour faire une balustrade en fer forgé 1/12, je me suis finalement décidée à finir la terrasse Art Nouveau. Sa technique est relativement simple à mettre en oeuvre. Il n'y avait plus qu'à faire !
 
 
Now, I'm back inside. Next time I show you the novelties that I have bought for the Curiosities Cabinet.
Maintenant je retourne à l'intérieur de la maison, bientôt des nouveautés dans le Cabinet de Curiosités.

12 comments:

  1. Oh ! Dominique ! C'est VRAIMENT très réussi ! (et je ne dis pas ça pour te faire plaisir ;))
    Tu as vraiment réussi à capter l'atmosphère de ce style si particulier qu'est l'art nouveau.
    Ta façade est une très belle réussite ! Et j'ai hâte de voir la suite !
    Bises +++

    ReplyDelete
  2. Content que le travail de mon balcon vous a inspiré ;-) votre maison art-nouveau est une réussite. Chez moi, à Bruxelles, il y a encore beaucoup de maisons de ce style. Bon travail pour l'avenir

    ReplyDelete
  3. This is a very beautiful house! There is something sublime about the curves.....lovely :)
    All the best
    Vivian

    ReplyDelete
  4. Your finishing of the terrace rail is beautiful, Dominique, great work!
    Best regards, Ilona

    ReplyDelete
  5. Oh, your house is so Amazing with all the Art-Nouveau details! I am a fan of this style! Your project inspired me to finally begin to work on my "Willowcrest" kit.... and I avidly watch all the alterations you have achieved.... especially with the windows and trims! (Although I am not making mine an Art-Nouveau house) It is fascinating to see what different styles can be achieved with the same kit beginnings! Your balcony railing is beautiful and looks perfect for the terrace! I can't wait to see more!

    ReplyDelete
  6. It's a gorgeous house, the railining is fantastic. I love to see Art Nouveau in miniature as it is not very common.

    ReplyDelete
  7. cela aurait été dommage de ne pas finir le balcon . il fonctionne à merveille avec la façade . j'aime beaucoup son volume . elle a de très belles proportions . j'aime particulièrement le toit . avec l'arrondi de la façade et la petite fenêtre de toit . les petits détails comme la gouttière .
    chaque coté de la maison attire l'oeil .
    elle est bientôt finie .
    ps; j'ai commandé une ford T , je te dirais si elle est bien .

    ReplyDelete
  8. A WORK OF ART! I Love the terrace railings and the design is a perfect compliment to the character of the house. This house just gets better and better with each new addition. You have a terrific eye for detail and a superior talent for making them happen. :D

    elizabeth

    ReplyDelete
  9. hello ,,, lovely blog !!! could spend hours Reading !!! I make miniature cabinet de curiosity things if you are interested for your collection ,, tiny eggs in glass cases and narwal horns and fish etc ,,, let me know ,,, best wishes Stephanie

    ReplyDelete